AVOIN YLI­OPIS­TO INFO­TI­LAI­SUUS 20.8.2024

INFO­TI­LAI­SUUS AVOI­MES­TA YLI­OPIS­TOS­TA TI 20.8.2024 KLO 12.45 PÄÄ­RA­KEN­NUK­SEN AUDI­TO­RIOS­SA, ARVO­LAN­KU­JA 1.

1) Lapin yli­opis­ton Kuva­tai­teen perus­o­pin­not 25 op (2024–2025)
2) Lapin yli­opis­ton Kuva­tai­teen aineo­pin­not 35 op (2024–2026)

Tai­de­kou­lul­la aloit­taa tänä syk­sy­nä kak­si uut­ta avoi­men yli­opis­ton ryh­mää. Perus­o­pin­not (25 op) suo­ri­te­taan yhden luku­vuo­den aika­na. Aineo­pin­to­jen 35 op jakau­tuu kah­den luku­vuo­den ajal­le. Opin­not ovat ilta- ja vii­kon­lop­puo­pin­to­ja syys-tou­ko­kuun väli­se­nä aika­na.

Yhden kurs­sin tun­nit sijoit­tu­vat pää­asias­sa 1–3 vii­kon ajal­le arki-iltoi­hin sekä lau­an­tail­le. Kurs­sien välis­sä on yleen­sä 1–4 viik­koa tau­koa, jot­ta opis­ke­li­joil­la oli­si tar­peek­si aikaa suo­rit­taa kurs­si­teh­tä­vät omal­la ajal­la lop­puun. Opin­not sopi­vat myös työn ohes­sa suo­ri­tet­ta­vak­si.

Opis­ke­li­jat kus­tan­ta­vat tar­vit­ta­vat kurs­si­ma­te­ri­aa­lit itse. Näi­tä ovat esi­mer­kik­si tau­lu­poh­jat, akryy­li- tai öljy­vä­rit, gra­fii­kan kupa­ri­laa­tat ja vedos­tus­pa­pe­rit. Opis­ke­li­jat voi­vat hyö­dyn­tää opin­to­jen­sa aika­na kou­lun tai­de­tar­vi­ke­kant­tii­nia.

Avoi­men yli­opis­ton opet­ta­ji­na toi­mi­vat 2024–2026 Hen­ry Hag­man, Mark­ku Heik­ki­lä, Rai­ne Körk­kö sekä Lau­ri Rank­ka.

Ryh­mät ovat jo lähes täyn­nä. Ilmoit­tau­du siis pian mukaan! Otam­me osal­lis­tu­jia myös vara­si­joil­le. Avoi­men yli­opis­ton opin­to­ko­ko­nai­suuk­sien kurs­se­ja on mah­dol­lis­ta suo­rit­taa myös yksit­täin, mikä­li ryh­mäs­sä on tilaa. Kysy vapais­ta pai­kois­ta lisää 044 726 5031/Kaisu.

Aika­tau­lut ja lisä­tie­dot päi­vit­ty­vät net­ti­si­vuil­le pian.