digi- ja peli­tai­teen lin­ja

Luo­vuut­ta, tek­no­lo­gi­aa ja tule­vai­suu­den tai­to­ja.

Tule opis­ke­le­maan tai­de­lin­jal­le, jos­sa piir­ros herää eloon, 3D-mal­lit raken­tu­vat käsis­sä­si ja oma peli­maa­il­ma syn­tyy ideas­ta­si! Digi- ja peli­tai­teen lin­ja yhdis­tää tai­teel­li­sen ilmai­sun ja digi­taa­li­set työ­ka­lut käy­tän­nön­lä­hei­sel­lä ja ins­pi­roi­val­la taval­la.

Opit teke­mään tai­det­ta, ani­maa­tioi­ta ja peli­gra­fiik­kaa, joi­ta oikeas­ti käy­te­tään tämän päi­vän peleis­sä, ani­maa­tiois­sa ja digi­taa­li­ses­sa medias­sa. Olit sit­ten aloit­te­li­ja tai jo koke­neem­pi teki­jä, saat tukea kehit­tyäk­se­si omal­la tasol­la­si.

Mitä opit?

Wall Crawlers splash screen

Kevään ryh­mä­pro­jek­ti – oma peli tai ani­maa­tio

Kevääl­lä pää­set toteut­ta­maan koko luku­vuo­den hui­pen­ta­van ryh­mä­työn. Tulok­se­na voi syn­tyä esi­mer­kik­si tun­nel­mal­li­nen pie­ni peli, vuo­ro­vai­kut­tei­nen tari­na tai visu­aa­li­ses­ti näyt­tä­vä ani­maa­tio, joka jää kat­so­jan mie­leen.

Luku­vuo­si 11.8.2025–22.5.2026.

Kat­so kurs­si­suun­ni­tel­ma pdf-tie­dos­to­na

Käy­tän­nön­lä­heis­tä oppi­mis­ta nyky­ai­kai­sil­la väli­neil­lä

Opis­ke­li­joil­la on käy­tös­sään omat työ­pis­teet, lait­teet ja ohjel­mis­tot kuten:


Mihin lin­jal­ta voi jat­kaa?

Digi- ja peli­tai­teen lin­ja antaa vah­van poh­jan taide‑, peli- tai media-alan jat­ko-opin­toi­hin ammat­ti­kou­luis­sa ja kor­kea­kou­luis­sa. Lin­jal­ta voit pon­nis­taa myös suo­raan työ­elä­mään free­lance­ri­na, pelia­lal­le tai media-alan teh­tä­viin.

Digi­taa­li­sen visu­aa­li­sen sisäl­lön osaa­jil­le on jat­ku­va kysyn­tä – niin Suo­mes­sa kuin kan­sain­vä­li­ses­ti.

Digi- ja peli­tai­teen pää­opet­ta­ja­na Limin­gan tai­de­kou­lul­la toi­mii media­no­mi (AMK), graa­fi­nen suun­nit­te­li­ja ja ani­maat­to­ri Jan­ne Iso­kään­tä.

Kiin­nos­tuit­ko? Hae mukaan ja vie luo­vuu­te­si uudel­le tasol­le!

Hae digi- ja peli­tai­teen lin­jal­le

Limin­gan tai­de­kou­lu ei ole muka­na val­ta­kun­nal­li­ses­sa yhteis­haus­sa. Opis­ke­li­jak­si ilmoit­tau­du­taan kou­lun omal­la haku­lo­mak­keel­la. Ensim­mäi­sen vuo­den opis­ke­li­joi­ta ei kar­si­ta, vaan hei­dät kut­su­taan hake­mus­ten saa­pu­mis­jär­jes­tyk­ses­sä. Perus­op­pi­jak­son vapai­ta oppi­las­paik­ko­ja voi tie­dus­tel­la myös kes­ken luku­kau­den. Opis­ke­li­ja­pai­kan vapau­tues­sa voi­daan tilal­le ottaa uusi opis­ke­li­ja myös luku­vuo­den aika­na. Vapaas­sa sivis­tys­työs­sä ope­tuk­sen käyn­nis­ty­mi­nen edel­lyt­tää, että ryh­mään saa­daan riit­tä­vä mää­rä opis­ke­li­joi­ta. Opis­ke­li­jan tulee olla oppi­vel­vol­li­suu­ten­sa suo­rit­ta­nut, yläi­kä­ra­jaa ei ole.

Digi- ja peli­tai­teen lin­ja aloit­ti ensim­mäi­sen ker­ran ope­tuk­sen­sa syys­lu­ku­kau­del­la 2024. Lisä­tie­dot luku­kau­des­ta, opis­ke­luis­ta ja asu­mi­ses­ta löy­dät kou­lun net­ti­si­vuil­ta.

Luku­vuo­si 11.8.2025–22.5.2026.
Syys­lu­ku­kausi 11.8.2025–19.12.2025 (syys­lo­ma vko 43 eli 20.–24.10.2025)
Kevät­lu­ku­kausi 7.1.2026–22.5.2026 (tal­vi­lo­ma vko 10 eli 2.–6.3.2026)

DIGI- JA PELI­TAI­TEEN LIN­JAN HAKU LUKU­VUO­DEL­LE 2025–2026 ON ALKA­NUT!
Kyse­lyi­tä lin­jal­la opis­ke­lus­ta on tul­lut jo pal­jon, joten ilmoit­tau­dut­han opin­toi­hin ajois­sa!